Online Familieberichten
Een onderdeel van Stichting Online-Verleden

Bekende Dode Overleden: Hugo Robert Joan van Zuylen van Nijevelt (13-08-2018)

Diversen 13-08-2018

Hugo Robert Joan van Zuylen van Nijevelt
88 jaar

00-00-192913-08-2018

ondernemer

WASSENAAR - De oprichter van attractiepark Duinrell, Hugo van Zuylen van Nijevelt, is maandag op 87-jarige leeftijd overleden. Zijn overlijden kwam plotseling: 'Zondag hadden we nog gegolft en hij heeft nog op het strand gegeten', zegt zijn zoon Philip van Zuylen tegen Omroep West.

Hugo van Zuylen overleed aan de gevolgen van een bacteriële infectie, vertelt zijn zoon. 'We kunnen ongelofelijk dankbaar zijn voor een niet te lang ziekbed. Het is een ontzettend gemis, maar het had niet mooier kunnen zijn. Hij was een levenslustige man', zegt Philip.

Oud-pr-man van Duinrell Peter Wijnen, die jarenlang met Van Zuylen samenwerkte, bevestigt dat: 'Hij was een geweldenaar, een rasondernemer en zeer innovatief. Ik denk met plezier terug aan hoe wij mochten meewerken aan het succes van Duinrell', zegt Wijnen die erg geschrokken is van de dood van Van Zuylen van Nijevelt.

Begin van Duinrell
Duinrell begon in 1935 als theetuin met een schaapskooi en speeltoestellen, op het landgoed van de familie Van Zuylen van Nijevelt. Dat werd uitgebreid met een camping. Vanaf de jaren zestig had Hugo van Zuylen de leiding. De camping werd in eerste instatie uitgebreid met kleine kinderattracties. Vanaf de jaren tachtig kwamen de mechanische attracties, zoals de Kikkerbaan.

In 1984 ging het Tikibad open. 'Hij had zulke zwembaden gezien in Amerika en wilde dat ook voor zijn landgoed', zegt Wijnen. Daarna raakte Peter Wijnen als woordvoerder betrokken bij Duinrell. Met de komst van het Tikibad groeide het bezoekersaantal en het attractie-aanbod.
'Het was zijn werk en zijn hobby'
Volgens Wijnen was Duinrell een typisch familiebedrijf. Van Zuylen van Nijevelt woonde aan de rand van het landgoed. 'Duinrell was zijn werk en zijn hobby. Ook in het weekend was hij bijna altijd op het park. Niets ontging hem', zegt Wijnen.

Hij reed dan ook graag op de fiets door het park. 'Er was eens een Duitse gast die zei: 'Er moet hier ergens een graaf wonen'. Van Zuylen kwam toevallig langs en zei: 'Dat ben ik'. Die vrouw vond het geweldig om een graaf te ontmoeten', vertelt Wijnen lachend.
Zoons Roderick en Philip nemen het over
Hugo van Zuylen van Nijevelt stopte in november vorig jaar als commissaris van de organisatie. Hij droeg zijn taken over aan zijn zoon Roderick van Zuylen. De broers Roderick en Philip hebben sindsdien de dagelijkse leiding over Duinrell.

bron: omroepwest.nl
(1652638)
Er is helaas geen scan beschikbaar

Als u een opmerking heeft of een fout wilt melden betreffende deze advertentie, klik dan op: Contact.
Gebruik deze link NIET om een scan aan te vragen!

Als u meent dat dit artikel auteursrechtelijk beschermd is klik op: Melden.

Overige bronnen: ³)

³) - Op basis van achternaam en overlijdensdatum wordt gezocht naar dezelfde personen. Het resultaat zal niet altijd correct zijn.

Achternamen

De achternaam 'van Zuylen van Nijevelt' kwam in 2007 in Nederland niet voor. (Bron: Meertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)
Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'van Zuylen van Nijevelt' 3 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'van Zuylen van Nijevelt' 12 keer voor.

Advertentie van MyHeritage.com