Bekende Dode Overleden: Willem George Frederik (George) van Rosmalen (08-03-2019)

Diversen 08-03-2019

Willem George Frederik (George) van Rosmalen

29-05-192508-03-2019
Den HaagDen Haag

Crematie te Den Haag

voetballer (HFC ADO)

George van Rosmalen is overleden. De oud ADO speler overleed afgelopen week op 93 jarige leeftijd. 82 jaar lid was hij van de HFC ADO en was een graag geziene persoon binnen de club. Alhoewel heel veel ons hem nooit prestatief hebben zien spelen is ondergetekende in de gelukkige omstandigheid geweest een aantal wedstrijden met George te mogen spelen.

Nadat een flink aantal oud spelers waren gestopt met voetballen vormden zij een elftal bij de ADO amateurs. In die tijd was ADO een verenging met flink aantal elftallen op de zondag en een grote bloeiende jeugd. Ieder zaterdag en zondag was het een drukte van belang en het 6e team van ADO was een attractie op zich. Ger Hählen in de goal, Hans Wijnants, af en toe Harrie Vos en George van Roosmalen waren de spelers die mij het meeste bijgebleven zijn.

Voetballers pur sang en de begeleiding die je als B-speler van George kreeg was fantastisch. Positief coachen was een begrip dat hij als geen ander begreep, je thuis laten voelen in een elftal met toch echt allemaal "oude mannen" was belangrijk want, zo zei George, als je het leuk hebt kunnen we nog een keer een beroep op je doen.

Met het verlies van George verliest ADO een icoon en weer een stuk geschiedenis dat nooit meer terugkomt. Een geschiedenis waar wij met weemoed aan terugdenken en waar George een prominente plek heeft.
Aanvraag Express Scan

De achternaam 'van Rosmalen' kwam in 2007 in Nederland 1.870 keer voor. (Bron: Meertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)
Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'van Rosmalen' 322 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'van Rosmalen' 480 keer voor.