Bekende Dode Overleden: Ramon de Rond (19-03-2015)

Diversen 19-03-2015

Ramon de Rond

22-05-197419-03-2015

Crematie te Rotterdam, Hofwijk

ROTTERDAM – Ramon de Rond heeft de jarenlange strijd tegen de ziekte kanker verloren.

De speler van het Vlaardingse Vicotira’04 overleed donderdagavond 19 maart, nadat zijn lichamelijke conditie vorige week plotseling snel achteruit was gegaan. De Rond beschreef de laatste maanden zijn strijd op de website www.regiorijnmondvoetbal.nl. Na de dood van zijn vader wees een onderzoek in het ziekenhuis uit dat zijn waarden snel verslechterde. De Rond, die twee geleden nog aanwezig was bij het 7×7 toernooi dat zijn naam droeg, wilde zijn situatie echter niet communiceren. Zijn wekelijkse column op woensdag verscheen deze week echter niet, omdat de Vlaardinger niet meer in staat was om zijn gedachte op papier te zetten.

Zelfs die boodschap op deze website dat hij zijn gedachten een week over zou slaan, werd maar liefst 30 duizend keer bekeken. De week, werd hoe pijnlijk, nooit meer. De redactie van www.regiorijnmondvoetbal.nl had de laatste dagen nog vaak sms contact met De Rond, die in 2014 werd gekozen tot Voetbalpersoonlijkheid van het jaar. Zijn laatste boodschap was: “Ik laat mijn kop niet hangen. Ga door tot het bittere eind.” Dat einde kwam sneller dan verwacht en pijnlijker dan voorzien. De redactie van www.regiorijnmondvoetbal.nl heeft in De Rond een basisspeler verloren.

Wij wensen zijn Linda en Kick alle denkbare sterkte en steun bij het verwerken van dit grote verlies. De website www.regiorijnmondvoetbal.nl zal de prijs voor de Voetbalpersoonlijk van het jaar uit respect voor haar overleden columnist omdopen in de Ramon de Rond prijs. Rust zacht ouwe held. Wij hebben van je vechtlust, inzet en nimmer aflatende optimisme genoten.

De achternaam 'de Rond' kwam in 2007 in Nederland 370 keer voor.
In 1947 kwam de achternaam 'de Rond' 181 keer voor. (Bron: Meertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)
Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'de Rond' 53 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'de Rond' 54 keer voor.