Bekende Dode Overleden: Frans Joseph van Dusschoten (23-04-2018)

Diversen 23-04-2018

Frans Joseph van Dusschoten

28-10-192523-04-2018
AmsterdamAmersfoort

Begraven te Amsterdam

sportcommentator

Oud-Studio Sport-medewerker Frans van Dusschoten is op 92-jarige leeftijd overleden. Van Dusschoten was voor de NTS, en later de NOS, jarenlang commentator van onder andere het zeilen, kanoën, roeien en volleybal.

Van Dusschoten was naast commentator ook regisseur en eindredacteur. Bovendien werkte hij geregeld als coördinator in de Ambachtsschool. "Daar in Bussum kwamen alle cassettes binnen", vertelt oud-eindredacteur Rob van Velsen. "Die cassettes konden maar twintig minuten beelden opnemen en moesten dus snel verwerkt worden voor de samenvatting."

"Door dat wisselen misten we nog weleens een doelpunt", herinnert Van Velsen zich. "We noemden Frans 'De Neus', omdat hij zo'n grote neus had. Hij heeft voor de NTS en de NOS ook nog documentaires gemaakt, vooral over watersport."

De achternaam 'van Dusschoten' komt in 2007 in Nederland 515 keer voor.
In 1947 kwam de achternaam 'van Dusschoten' 259 keer voor. (Bron: Mertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)

Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'van Dusschoten' 101 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'van Dusschoten' 109 keer voor.