Online Familieberichten
Een onderdeel van Stichting Online-Verleden

Bekende Dode Overleden: Jeroen Snijders Blok (03-08-2021)

Diversen 03-08-2021

Jeroen Snijders Blok
62 jaar

03-08-2021
Eefde

ondernemer en bestuurder

(bron: tweewieler.nl)

Op 62-jarige leeftijd is plotseling Jeroen Snijders Blok overleden, oud-directeur van Sparta en oud-lid van de Raad van Bestuur van Accell Group.

Jeroen Snijders Blok werkte meer dan 25 jaar voor Accell Group – en de bedrijven die nu onderdeel uitmaken van het bedrijf – en was één van de grondleggers van de huidige Accell Group. Hij startte zijn loopbaan in 1993 bij Batavus en maakte in 1999 de overstap naar Sparta waar hij als directeur aan de slag ging. Niet lang daarna werd Snijders Blok COO (Chief Operations Officer) en trad hij ook toe tot de Raad van Bestuur van Accell. In 2019 nam hij afscheid van Accell.

Accell: bewonderenswaardige en geliefde collega

Bij Accell Group wordt de waardering voor Snijders Blok niet onder stoelen of banken gestoken: “Voor Jeroen was iedereen gelijk. Dat maakte hem bijzonder. We zagen het dagelijks op het werk, maar ook in zijn vele activiteiten daarnaast. Bewonderenswaardig en daardoor ook geliefd. Hij stond tussen de mensen, was op de werkvloer in de fabriek te vinden, kon op de juiste momenten relativeren en bracht altijd een lach. Zijn inzet voor het bedrijf was ongekend. Daarmee was hij niet alleen van grote betekenis voor ons maar voor de hele fietsindustrie. In zijn vele rollen in de internationale fietsindustrie heeft hij een bijdrage geleverd waar fietsers in Nederland en van over de wereld nog altijd van profiteren.

Fietsersbond: persoonlijk betrokken en enthousiast

Ook bij de Fietsersbond lovende woorden voor Jeroen Snijders Blok: “Jeroen was een bevlogen man met een groot hart voor de fiets en de fietser. In de korte periode dat hij lid was van ons bestuur heeft hij een onuitwisbare indruk gemaakt.” Fietsersbond-directeur Esther van Garderen roemt met name zijn persoonlijke betrokkenheid en enthousiasme. “Jeroen zat vol ideeën en stond ook nog eens vooraan om ze uit te voeren. Kwam iemand met een ontwerp voor LEGO-fietspaden, dan liet Jeroen gelijk blokjes bedrukken, waarmee hij meteen twee van zijn passies combineerde.”
Een van de terreinen die Jeroen Snijders Blok aan het hart ging was fietsdiefstal. Zo stond hij aan de wieg van de Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE). Esther van Garderen: “Jeroen sprong in de bres voor de aanpak van fietsdiefstal toen veel andere partijen dit lieten liggen. Wij zijn hem daar zeer dankbaar voor.”
(1911831)
Er is helaas geen scan beschikbaar

Als u een opmerking heeft of een fout wilt melden betreffende deze advertentie, klik dan op: Contact.
Gebruik deze link NIET om een scan aan te vragen!

Als u meent dat dit artikel auteursrechtelijk beschermd is klik op: Melden.

Overige bronnen: ³)

³) - Op basis van achternaam en overlijdensdatum wordt gezocht naar dezelfde personen. Het resultaat zal niet altijd correct zijn.

Achternamen

De achternaam 'Snijders Blok' kwam in 2007 in Nederland 39 keer voor.
In 1947 kwam de achternaam 'Snijders Blok' 19 keer voor. (Bron: Meertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)
Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'Snijders Blok' 3 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'Snijders Blok' 4 keer voor.