Online Familieberichten
Een onderdeel van Stichting Online-Verleden

Bekende Dode Overleden: Dilano van 't Hoff (01-07-2023)

Diversen

Dilano van 't Hoff
18 jaar

26-07-200401-07-2023
Spa-Francorchamps

autocoureur Formule 4 uit Dordrecht

(bron: Rijnmond Nieuws) De Dordtse autocoureur Dilano van 't Hoff is zaterdagmiddag na een crash op het circuit van Spa-Francorchamps overleden. Dilano geldt als een racetalent in de autosport. Hoe het ongeluk is gebeurd, is op dit moment nog niet duidelijk.
De 18-jarige coureur reed voor het team van MP Motorsport in de Formula regional Europeaan Championship by Alpine. In 2021 werd hij kampioen van Spanje in de Formule 4.
De website gpfans.com schrijft over het ongeluk: Het circuit Spa-Francorchamps is zaterdagochtend opgeschrikt met een enorme crash tijdens de Formula Regional-race. Nadat Tim Tramnitz vanaf de tweede plek crashte in Raidillon, werd er de rode vlag gezwaaid. Vervolgens hadden Van 't Hoff, Dufek, Fitzgerald en Scionti ook een ongeluk op Kemmel Straight.
Op het natte circuit was het zicht slecht. Van t Hoff werd na een spin geraakt door een andere auto. De Kemmel Straight is een lang recht stuk waar auto's snelheden boven de 300 km/u kunnen halen. In 2019 kwam op hetzelfde gedeelte van de baan de Franse coureur Anthoine Hubert om het leven.

Kampioen F4 In 2021 werd hij kampioen van Spanje in de Formule 4. Van 't Hoff reed vanaf zijn elfde in de karts en debuteerde in 2021 in de F4, toen nog rijdend voor Xcel Motorsport. Er wordt vanmiddag een minuut stilte gehouden voor de start van de 24 Uur van Spa.

Teamleiding zwaar aangeslagen Het Nederlandse MP-Motorsport-team van Van 't Hoff laat in een reactie weten verslagen te zijn door het verlies. "Hij was een van de grootste Nederlandse talenten, die veel energie meebracht in de jaren dat hij met ons racete. Dilano is sinds 2021 onderdeel van onze familie. We verliezen niet alleen een coureur maar ook een vriend."

Burgemeester Kolff laat weten geschokt te zijn door het droevige bericht van het overlijden van Dilano van ‘t Hoff. "Hij is overleden tijdens het uitoefenen van zijn sport, zijn passie. Ik leef zeer mee met zijn familie, vrienden en andere naasten, zoals zijn collega’s uit de autosport."

Reacties uit de Formule 1
Ook Formule 1-baas Stefano Domenicali betuigt via twitter zijn medeleven. ‘We is zo verdrietig om te horen van het overlijden van Dilano van ‘t Hoff vandaag op Spa-Francorchamps. Hij stierf in het najagen van zijn droom om de top van de autosport te bereiken. Samen met de hele autosportgemeenschap zijn onze gedachten bij zijn familie en geliefden’, schrijft de Italiaan op Twitter.
(2091729)
Aanvraag Handmatige Scan

Als u een opmerking heeft of een fout wilt melden betreffende deze advertentie, klik dan op: Contact.
Gebruik deze link NIET om een scan aan te vragen!

Als u meent dat dit artikel auteursrechtelijk beschermd is klik op: Melden.

Overige bronnen: ³)

³) - Op basis van achternaam en overlijdensdatum wordt gezocht naar dezelfde personen. Het resultaat zal niet altijd correct zijn.

Achternamen

De achternaam 'van 't Hoff' kwam in 2007 in Nederland 1.270 keer voor. (Bron: Meertens Instituut, zie: www.cbgfamilienamen.nl)
Op www.online-begraafplaatsen.nl komt de naam 'van 't Hoff' 270 keer voor.
Op www.online-familieberichten.nl komt de naam 'van 't Hoff' 279 keer voor.